maanantai 17. elokuuta 2015

NEW YORK

Terve vaan täältä rapakon toiselta puolelta! Oon tän kirjotuksen kirjottamisen hetkellä JFK:n lentokentällä ja oottelen, että lento lähtee New Yorkista Chicagoon. Mun hostit hakee mut Chicagosta ja vastaan tulee ilmeisesti myös muutama Rotary. Chicagosta on vielä puolentoistatunnin ajomatka St. Josephiin, missä seuraava vuosi tullaan viettämään. Odotteluaikaa on semmoset neljä tuntia, että tekemistä pitäis itelleen vielä kehittää. Joka tapauksessa lähetäänpä ihan alusta. (alku tuli kirjoitettua kentällä, mutta tän jälkeen lopputeksti onkin kirjotettu ihan hostperheestä neljä päivää myöhemmin)

Maanantai 10.8 oli vähättelemättä mulle jokaisella mahdollisella tavalla hirvein päivä koko mun elämässä. Niin henkisesti kuin fyysisestikkin. En oo vielä valmis kirjottamaan ensimmäisen viikon vaikeista asioista ja muistelemaan niitä, mutta kirjoitan niistä sitten myöhemmin. Keskitytään nyt vaan hyviin puoliin. Eli lento lähti Helsinki-Vantaan lentokentältä kahden maissa kohti John F. Kennedyn lentokenttää New Yorkissa. Lento oli pitkä ja puuduttava, mutta toisaalta se hurahti ohi nopeasti. JFK:n lentokentällä meni muutama tunti odotellessa viisumin tarkastusta, laukkujen saantia ja lopulta saattajan saapumista takaisin Floridalaisten viennistä koneeseen. Sen jälkeen lähdettiin ajelemaan bussilla kohti hotellia. Matkaan menikin vajaa tunti. Hotellilla heitettiin kamppeet huoneeseen ja raahauduttiin väsyneillä raajoilla kokoustilaan. Käytiin siellä läpi tulevan kolmen päivän aikatauluja sun muuta olennaista. Kokoontumisen päätyttyä lähdettiin kukin omassa porukassa etsimään ruokaa. Me lähdettiin muutaman tytön voimalla Subwayhyn ja sen jälkeen käytiin super nopeaa Time Squarella, koska ilmottautuminen hotellilla oli kymmeneltä. Raskaan päivän jälkeen oli ihana päästä nukkumaan.

Tiistai oli edelleen raskas henkisellä tasolla. Kotiin lähteminen kuulosti suoraan sanottuna täydelliseltä. Herättiin tyttöjen kanssa kahdeksan maissa ja mentiin aamupalalle. Aamupalan jälkeen meillä oli parin tunnin koulutus. Koulutuksen jälkeen käytiin pika pikaa syömässä ja sen jälkeen lähdettiin koko porukan voimin bussikiertueelle, jossa käytiin läpi Manhattanin tärkeimmät nähtävyydet Vapaudenpatsaasta 9/11-memorialiin ja John Lennonin murhauspaikkaan. Bussilla huristelun jälkeen meidät tiputettiin Time Squarille, jossa käytiin vähän shoppailemassa ennen kuin kokoonnuttiin kaikki yhteen kasaan. Tallusteltiin siitä Minskoff teatteriin katsomaan Broadwayn The Lion King musikaalia. Musikaalissa ei saanut valitettavasti kuvata. Musikaali oli suoraan sanottuna hieman eri luokkaa suomalaisiin teattereihin verrattuna. Tykästyin musikaalin valtavasti. Tosin olisin voinut keskittyä paremmin koko musikaaliin yleensäkkin, jos en koko ajan olisi meinannut nukahtaa. Syytetään aikaeroa. Musikaalin jälkeen tallusteltiinkin suoraan hotellille ilmottautumaan ja nukkumaan.

Keskiviikkona herätys oli jo seitsemän aikaan. Yritettiin mahdollisimman nopeasti päästä liikkeelle, että ehdittäisiin mahdollisimman moneen paikkaan ennen kahta, jolloin oli määrä palata hotellille koulutukseen. Napattiin ensin taksi, jolla ajeltiin Empire State Buildingille. Käytiin tornin huipulla, jonka jälkeen käytiin Macy's tavarataloon ja H&M:n. Sen jälkeen mentiin syömään ja lähdettiin hotellille. Ehdittiin käydä huomattavasti vähemmän paikoissa, kuin suunniteltiin, esimerkiksi Central Park jäi kokonaan välistä. Siitä näimme onneksi kuitenkin edes pienen vilauksen edellisenä päivänä, kun käytiin katsomassa John Lennonnin muistopaikkaa. Hotellilla oli taas parin tunnin koulutus, jonka jälkeen lähdettiin käymään aika kireällä aikataululla kenkäkaupassa, koska tarvitsin kengät iltaa varten, joita en loppujen lopuksi edes käyttänyt. Hotellille palattua aikataulu oli edelleen yhtä kireä. Piti valmistautua kauhealla kiireellä ennen kuin lähdettiin alakertaan. Oli aika lähteä limusiineilla ajelemaan Manhattanille. Limusiineilla ajelu oli huippua. Meillä oli hauskaa autossa ja oli kiva kokeilla Manhattanin eliittien elämää. Ajelun jälkeen mentiin syömään The View-ravintolaan, joka oli ravintola pilvenpiirtäjän päällä. Ravintola pyöri, joten maisemat vaihtuivat, jos satuit ensin istumaan huonoon paikkaan. Ruoka oli hyvää ja ravintola oli mahtava. Syömisen jälkeen lähdettiin hotellille, pakattiin ja nukkumaan. Herätys seuraavana aamuna oli varhain, koska lähtö kotipaikkakunnille oli varhaista.

1. <3 kiva että jaksat jo kirjoittaa blogia <3 anna itelles aikaa tottua kaikkeen.

2. Ihana blogi! Mä oon lähössä kans Michiganiin! :DD <3

3. Millasia kuvia laitoit sun hakupakettiin? :)

1. jos puhut siitä varsinaisesta hakupinosta mikä täytetään jouluna, niin laitoin sinne meidän talosta kuvan, perheestä semmosen kuvaamossa otetun potretin ja sit laitoin itestäni kuvan ku tanssin ja seurakunnasta :)

2. Kiitos! Yritän tässä just ite keksiä mitä kuvia laitan :)